Ságújfalui Általános Iskola, informatika-technika

Ez a honlap kizárólag a Ságújfalui Általános Iskola diákjai számára jött létre, hogy informatika és kémia tanulásukat segítse, valamint tartalmakat közöljön a diákönkormányzatos eseményekről.

 

A téli szünetben, a füzetbe feldolgozható témák (kb. 8 mondat).

Mivel a félévet zárni kell, végső határidő január 6!

Azoknak, akik el tudták kezdeni a honlapkészítést, szintén beszámítom igyekezetüket a félévi jegybe! A többiek számára ez a plusz jó jegy szerzési lehetőség sajnos elúszott, mivel több hónap állt rendelkezésetekre, hogy a megfelelő e-mail fiókot létrehozzátok és a jelszót megjegyezzétek.

 

Mindenkinek kellemes ünnepeket kívánok!

 

     1. téma:

 

A Macromedia Flash célja

 

A Macromedia cég Flash nevű szoftverével fejlesztett animációk (és a Flash -sel megvalósított animáció fejlesztés maga) mára önálló technológiává fejlődött, amelyet nem lehet figyelmen kívül hagyni a hálózati médiatechnológiák tanításakor, illetve tanulásakor.
Már 2003-ban a világ számítógépeinek 97%-án volt telepített Flash lejátszó, napjainkra pedig ez a mérőszám közelíti a 100%-ot. A Flash állományok használata betört a mobiltelefonok piacára is. Egyre több telefon támogatja a Flash animációk lejátszását.
2006-ban a világon több mint 1 millióan alkalmazzák a Macromedia Flash fejlesztőrendszert tartalmak előállítására, alkalmazások fejlesztésére.
A programot eleinte webes felületen használható grafikák, és animációk készítésére tervezték, a fokozatos fejlesztéseknek köszönhetően azonban napjainkra teljes értékű webes alkalmazások fejlesztésére vált alkalmassá.
A program alapvetően két nagy összetevőből épül fel.
Fejlesztőrendszer:
A fejlesztőrendszer a Flash technológiának megfelelő, grafikákat, animációkat, hangokat, videókat, valamint számtalan, interakciós lehetőséget magában rejtő állományok előállítására alkalmas. A fejlesztőrendszerrel elkészített, FLA kiterjesztésű fájlok szerkeszthetők, de weblapokba nem ágyazhatók be.
Lejátszó:
Az FLA-k a fejlesztőrendszerbe épített compiler segítségével SWF kiterjesztésű állományokká fordíthatók. Az SWF-ek már nem szerkeszthetők, azonban rendkívül kicsiny méretűek, és önálló alkalmazásként futó vagy böngészőbe épített plug-in-ként működő lejátszóval megjeleníthetők.
A lejátszható Flash állományok az OBJECT, illetve az EMBED tag-ekkel HTML állományokba illeszthetők, a plug-innel rendelkező böngészőkkel használhatók.
Amikor a Flash szót említjük, több dologra is gondolhatunk:

 

  • a Flash, mint fejlesztőrendszer
  • a Flash lejátszó
  • a Flash, mint alkalmazásfejlesztési technika
  • a Flash, mint fájlformátum

    2. téma: 

 

A Flash alkalmazási lehetőségei

 

A HTML nyelvet alapvetően statikus weblapok készítésére találták ki. Kétségtelen, hogy a nyelv újabb és újabb verziói egyre több lehetőséget teremtenek a weblapok dinamizálására, webes felületű alkalmazások készítésekor azonban a HTML még manapság is korlátotokat emel a fejlesztők köré.
E korlátok leküzdésére számos megoldást fejlesztettek, ezek egyike a Flash, amelynek talán legnagyobb erőssége a kompromisszumok nélküli grafikus felület és a programozhatóság rendkívül hatékony örvözése.
Egyszerre vagyunk könnyű és nehéz helyzetben, amikor a Flash felhasználhatóságának köréről kell beszélnünk. Ha azt mondjuk, hogy a Flash segítségével szinte minden megvalósítható, ami egy webes alkalmazás kliens oldalán elképzelhető, bizony nem járunk messze a valóságtól.
Épp ezért vagyunk nehéz helyzetben, ha pontosan kell fogalmazni. A rövid felsorolás talán érzékelteti, mennyi mindenre használhatjuk ezt a fejlesztőrendszert.
A Flash alkalmazás szolgálhat egyszerű, esztétikai élményt fokozó elemként egy weblapon.
Készíthetünk olyan Flash alkalmazást is, amely interakciós lehetőségeket szolgáltat, és alkalmas az őket befogadó oldal vezérlésére is. Az ilyen Flash dokumentumok tartalmazhatnak menüket, animált gombokat és egyéb, a Flash grafikus és interaktív lehetőségeit kihasználó elemeket.
A Flash segítségével önálló alkalmazások is fejleszthetők, amelyek a legkülönbözőbb feladatok megoldására készíthetők fel.
A Flash-sel készíthetünk játékprogramokat, oktatóprogramokat, ezekhez kapcsolódó tesztfeladatokat megvalósító alkalmazásokat,
banki műveletek lebonyolítására alkalmas programokat,
de találkozhatunk Flash-ben megvalósított különböző szimulátor programokkal is.
A lehetőségek valójában korlátlanok.

 

         3. téma:

 

 HTML szerkesztés

1.png2.png-------------------------------------------------------------------------------------

Kedves tanulók!

 

 

 

Az alábbiakkal a tájékozódást, tanulást kívánom segíteni, különösen azok számára, akik hiányoztak. 

 

 

 

Mindenkit kérek, hogy a hiányzókat tájékoztassák az aktuális anyaggal, házi feladattal, közelgő dolgozattal kapcsolatban, mert pl. azt, ha valaki otthon volt pár napot, de már pénteken volt iskolában és nem tud a következő hétfői dolgozatról, azt nem tudom figyelembe venni.

 

 

 

INFORMATIKÁNÁL EZ AZ ELMÉLETI ANYAGRA VONATKOZIK!

 

 

 

Mi a hetvenes-nyolcvanas években is meg tudtuk oldani, hogy megkérdezzük az anyagot, pedig akkor még nem volt sem internet, sem telefon és én a faluból egyedül jártam az osztályba Salgótarjánba.

 

 

 

Hogy hogyan? Pl. bement valamelyik szülő megkérdezni, ha másképp nem, vagy kijött busszal 20 km-ről a barátom és kihozta a leckét.

 

 

 

Mindezt csak azért írom le, mert rendszeres a hivatkozás arra, hogy "a közelemben nem lakik senki, így nem tudtam megkérdezni", ami azt jelenti, hogy mondjuk 1 km-en belül.

 

 

 

Persze más a helyzet, ha valaki heteket hiányzik!

 

 

 

Próbálom itt is jelezni a közelgő dolgozatokat, de ha elmarad ezirányú közlésem, azt sem fogadom el okként, hogy ne készüljön valaki, mert órán úgyis elmondom többször is, amúgy meg folyamatosan kellene készülni, mert röpdolgozat és felelés bármikor lehetséges!

 

 

 

 

 

 

 

ELMÉLETI TANANYAG 2014-15. első félév:

 

 

 

tömörítés gyakorlata

 

 

 

a weblapok típusai

 

 

 

tabulátorok

 

 

 

sorrendezés, csere

 

 

 

A weblapok típusai

 

1. A felhasználás célja szerint

 

 

 

Blog: internetes napló, általában személyes hangvételű, számos szakmai blog is készül, mely a frissítések rendszeressége és az írói stílusa miatt nevezhető blognak.

 

Fórum: a felhasználók hozzászólások formájában fogalmazhatják meg véleményüket. Olyankor ajánlott, ha egy honlapod kapcsán rendszeres lovasókra tettél szert, vagy saját termék/szolgáltatás népszerűsítése érdekében dedikálsz neki egy fórumot.

 

Személyes honlap: bemutatkozó jellegű, egy koönkrét személyről szóló lap. Általában egyén ivállalkozók készítenek, vagy készíttetnek ilyet, hogy ügyfeleik láthasák referenciaanyagukat és kapcsolatba tudjanak lépni velük.

 

Céges honlap: cégbemutatás, termékek, szolgáltatások ismettetése, referenciák és elérhetőségek. Lehet egy (kisvállalkozások)- és többoldalas (közepes- és nagy cégek).

 

Internetes áruház: vállalkozói engedély, vagy cég alapítása szükséges hozzá. Az internetes értékesítés eszköze, mely a termék bemutatásásn túl az intern etes megrendelés lehetőségét is biztosítja.

 

Szakértői oldal: általában online hirdetési felületek értékesítéséből szereznek jövedelmet, jó minőségű tartalom -általában újságcikk stílusban- található rajtuk, mely kellően részletes és pontos.

 

Csak az egyes csoportnak (hétfő, 5. óra):

 

Közösségi portálok: elkészítési idejük több hónap. Nagyságrendi áruk: általában 100.000.-től. Weblapok száma: általában több 100 vagy 1000.

 

Kereső portálok- linkgyűjtemények: elkészítési idejük általában több hónap, weblapok száma: sok linkoldal.

 

 

 

2. A programozás módja szerint:

 

html.pngprogr..pngflash.png

 

 

 

Csak a kettes csoportnak (hétfő, 6. óra):

 

2. A programozás módja szerint

 

 

 

Html alapú (statikus) weboldalak: nélkülözik a tartalom állandó cseréjéhez szükséges programokat.Igényesebb kidolgozottság jellemzi, de a módosításokhoz fejlesztő közreműködése szükséges.

 

Flash oldalak: előnyük látványosságukban rejlik, költségesebb és nem alkalmas nagy menniségű vagy gyakran módosításra szolgáló tartalom megjelenítésére.

 

Dinamikus, adatbázis alapú weblapok: a gyakran változó adatok egyszerű és gyors frissítésére szolgáló megoldás. Egy adminisztrációs felületen keresztül egyszerű, felhasználói szintű tudással megváltoztatható a tartalma.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

A 2013-as évből:

 

 

 

A digitális kamerák főbb típusai

 

 

 

 

 

 

 

-merevlemezes

 

 

 

-DVD-s

 

 

 

-miniDV: kazettát használ

 

 

 

-Digital8: kazettát használ

 

 

 

Kis méret, könnyű kezelhetőség, alapvető beállítási lehetőségek

 

 

 

-miniDV FullHD

 

 

 

Cserélhető objektív, stúdióhasználatra is alkalmas, számos beállítási lehetőség

 

 

 

Alapvető képtípusok

 

 

 

-statikus: nincs mozgás a képen

 

 

 

néhány állóképtípus:

 

 

 

               1. nagytotál (nagytávoli): legtávolabbi, pl. az ember mellett a környezet is látszik

 

 

 

               2. kistotál(kistávoli): pl. teljes alakos egy emberről

 

 

 

               3. félközeli, pl. emberről félalakos kép (derékig)

 

 

 

               4. premier plán (nagyközeli): pl egy ember feje

 

 

 

               5. szuper plán (szuper közeli): pl egy arcrészlet tölti be a képet

 

 

 

-zoomolás: közelít, vagy távolít

 

 

 

-swenkelés: oldalirányú mozgás

 

 

 

 

 

 

 

Statikus képek: arany metszéspont: a kép egyharmadától picit beljebb található a fő téma.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

robotok.jpgA februári dolgozat értékelési szempontjai

 

 

 

1. a szöveg és dátum sorrendezése, max. 5 pont

 

 

 

2. előzőek módszerének leírása, ahol fontos a word részeinek megnevezése is: parancsfül, ikon, ha a megnevezések rosszak, a pontok arányosan csökkentve, pl. mindkét megnevezés rossz, vagy hiányos: 1,5 pont, a max. 3 pont

 

 

 

3. űrlapkészítés: formai elemek is, max. 3 pont

 

 

 

4. a nevek formázása, 3 pont

 

 

 

 A 3. és 4. pontnál -mivel sokan félreértették- nem vettem hibának, ha pl. a neveknél történt meg az összes formázás, nem a fejlécben!

 

 

 

5. dátumokban a számok cseréje, 5 pont

 

 

 

6. előző módszerének leírása: 3 pont

 

 

 

    Akinek a leírásából kitűnt, hogy rossz a módszer, azért az 5. pontra, a cserére megkapta a pontot!

 

 

 

7., 8. élőfej, élőláb: ha a stílus és a szöv. is helyes, 3-3 pont

 

 

 

    Helyesírási, fogalmazási  gondok miatt nem vontam le!

 

 

 

9. aláírási sor: az addigi dokumentum végére kellett kerüljön, nem kellett bele név és titulus (beosztás), de ha került bele, nem baj

 

 

 

10. Word 2010 fejléc beillesztése, 2 pont, részeinek megnevezése, 5 db=5 pont, össz. 7 pont max.

 

 

 

Szöveges feladatok: itt a láthatóan, ill. érezhetően internetről bemásolt válasz természetesen 0 pont!

 

 

 

11. IRC, 4 pont

 

 

 

12. az admin és az op közötti különbség, 4 pont

 

 

 

13. nem kívánatos viselkedés a chaten, legalább három példát vártam, 4 pont

 

 

 

Össz. max. pontszám: 50

 

 

 

Osztályzatok:

 

 

 

15-25 p, azaz 30-50 %-ig: 2

 

 

 

25,5-37,5p, azaz 51-75 %-ig :3

 

 

 

38-45p, azaz 76-90 %-ig: 4

 

 

 

45,5-, azaz 90 % fölött 5

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Írásos javítási lehetőség

 

 

 

azoknak, akik két jegy között állnak, vagy az új félévet egy zöld ötössel (kis ötössel) szeretnék kezdeni, vagy akik csak javítanának, tehát

 

 

 

MINDENKINEK!

 

 

 

A feladat: keress rá az alábbi témákra a neten, olvasd át és fogalmazd meg a lényegüket saját elképzelésed szerint, esetleg saját véleményeddel/élményeiddel/mondandóddal színesítve.

 

 

 

Témánként kb. 10-10 mondatot várok.

 

 

 

Ne feledd: a Terminátor ötlete is az ötödik generációs gépekéből indult!

 

 

 

Mindkét témát el kell készíteni, melyek  az alábbiak:

 

 

 

1.: Számítógépes hálózatok, a hálózat használatának szabályai

 

 

 

2.: Ötödik generációs számítógépek és jellemzőik, mesterséges intelligencia a számítástechnikában (eredetileg a neuronhálót írtam ide, de abban nagyon sok a "kínai" megfogalamzás, ezért ez a végleges, aki már készíti, az ne  változtasson).

 

 

 

A mesterséges intelligenciához a wikipédia rövid összefoglalást ajánlom.

 

 

 

A kidolgozás módja tetszés szerinti, tehát történhet Power Pintban, Wordben, vagy simán levélbe másolva, mivel az e-mail címemre várom a "dolgozatokat": dancsoklaszlo@gmail.com.

 

 

 

Ha számotokra érthetetlen részeket fedeztek föl a megtalált szövegekben, azt nyugodtan ugorjátok át, a lényeg, hogy látszódjon az összefoglalásotokban, hogy foglalkoztatok a témával és nem csak kimásoltatok bizonyos sorokat.

 

 

 

Jó munkát és jó pihenést kíván:

 

 

 

Laci bácsi

 

 

 

 

 

 

 

 Kedves tanulók! Akik számára nem elég jó minőségű a szöveg, megtalálják az eredetit a megjelölt forrásoldalakon!

 

 

 

A Neumann elv.

 

 

 

Forrás:http://www.feltalaloink.hu/tudosok/neumannjanos/html/neujantal2.htm

 

 

 

A korszerű digitális számítógépek kifejlesztése.

 

 

 

Forrás:http://www.balashazy-debr.sulinet.hu/ftp/informatika/ecdl/01_alapismeretek/01-08-00-Szamitogepgeneraciok.htmszgfejlodese.jpgszgfejl1.jpgszgfejl.2..jpgszgfejl.3..jpgszg.fejl.4..jpgszg.fejl.5..jpgszg.fejl.6..jpgszoftverismeretekxi.13._-_microsoft_word_a_termekaktivalas_nem_sikerult.jpgszoftverismeretekxi.13._-_microsoft_word1a_termekaktivalas_nem_sikerult.jpgzoftverismeretekxi.13._-_microsoft_word2_a_termekaktivalas_nem_sikerult.jpgzoftverismeretekxi.13._-_microsoft_word4_a_termekaktivalas_nem_sikerult.jpgzoftverismeretekxi.13._-_microsoft_word_5a_termekaktivalas_nem_sikerult.jpgzoftverismeretekxi.13._-_microsoft_word6_a_termekaktivalas_nem_sikerult.jpg

 

 

 

Források:http://www.zsuuu.hu/alapism/szoftver.html

 

 

 

http://erettsegizz.com/informatika/az-allomanyok-tipusai/

 

 

 

 

 

 

 

-----------------------------------------------------------------------------------

 

 

 

 

 

 

 

Információ és kommunikáció

 

 

 

 

 

 

 

AMI A KÖNYVBEN HIÁNYOS, VAGY ELAVULT!

 

 

 

 

 

 

 

Adatmennyiségek és átváltásuk: 1024 GB=1 TB (terrabájt)  /11.o.alja/

 

 

 

-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.

 

 

 

RAM (átmeneti memória) jellemző teljesítménye napjainkban: 1-8 GB

 

 

 

/13. o. közepe/

 

 

 

-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-

 

 

 

Háttértárolók és jellemzőbb kapacitásuk: /14. o. alja/

 

 

 

-floppy 1,44 MB

 

 

 

-CD lemez 700 MB

 

 

 

-DVD lemez 4,7 GB-8 GB

 

 

 

-pendrive, memóriakártya 1-16 GB

 

 

 

-blu-ray lemez 25-100 GB

 

 

 

-merevlemez, külső merevlemez 120 GB-1 TB

 

 

 



info.jpginfo1.jpginfo2.jpginfo3.jpginfo4.jpginfo5.jpginfo6.jpginfo7.jpginfo8_custom.jpginfo9_custom.jpginfo10_custom.jpg



Weblap látogatottság számláló:

Mai: 6
Tegnapi: 2
Heti: 10
Havi: 111
Össz.: 44 142

Látogatottság növelés
Oldal: inform. 8. o. 2014.
Ságújfalui Általános Iskola, informatika-technika - © 2008 - 2024 - webtanar.hupont.hu

Ingyen honlap és ingyen honlap között óriási különbségek vannak, íme a második: ingyen honlap

ÁSZF | Adatvédelmi Nyilatkozat

X

A honlap készítés ára 78 500 helyett MOST 0 (nulla) Ft! Tovább »